Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Yönergesi

Kamu SM elektronik sertifika başvurularını kurumsal olarak almaktadır. Kamu çalışanları nitelikli elektronik sertifika başvurularını bağlı bulundukları kurum aracılığı ile Kamu SM’ye yaparlar. Kişisel sertifika başvuruları kabul edilmemektedir.

Başvuru işlemleri sırasında tüm yazışmaların posta yolu ile yapılması ve yazıların kurum yetkilisi tarafından imzalı ve kurum onaylı olması gerekmektedir.

Kamu SM’den nitelikli elektronik sertifika talebinde bulunan kurumların öncelikli olarak elektronik imza kullanımına dair gereken uygulama ortamlarını hazırlamış, elektronik imza oluşturma ve doğrulama işlemlerini mevzuata göre gerçekleştirmiş olması gerekmektedir. Buna istinaden Kurum ile Kamu SM arasında şu adımlar izlenir.